Sunday 20 March 2016

Közös tanári képzés Litvániában



Az Erasmus + projekt keretén belül egy 5 napos közös tanári képzés programon vettünk részt a litván partneriskolában, Skuodasban. A találkozón iskolánkból 3 pedagógus, és a másik 4 partneriskolából (horvát, olasz, spanyol és török) ugyancsak 3-3 pedagógus vett részt.

A találkozó során alkalmunk nyílt megismerkedni a litván partneriskola működésével, programjaival, projektjeivel és az általuk alkalmazott módszerekkel. 


A találkozó során nagyon sok alkalmunk volt a külföldi kollégákkal szakmai workshopok keretén belül együttműködni. Egyrészt megvalósítottunk egy közös tanítási programot, amelynek keretén belül a részt vevő partnerek nemzetközi tanítópárokat alkotva közösen tanítottak litván diákokból álló csoportokat. A közösen tartott órák során olyan jó gyakorlatokat és módszereket mutattunk be egymásnak, amelyeket olvasmányok irodalmi és nyelvi feldolgozása során tudunk alkalmazni. A közösen megtartott órák óraterveiből és anyagaiból közös kiadványt készítünk. 

Másrészt a résztvevő pedagógusokkal közösen kidolgoztunk egy feladatbankot a diákok által kiválasztott közös olvasmányra és megegyeztünk azokban a feladatokban, amelyeket a diákoknak a következő találkozóig el kell készíteniük. Az elkészült feladatokat és óravázlatokat is kiadványba fogjuk rendezni.
Megbeszéléseket tartottunk a projekt feladataival kapcsolatban és előkészítettük a következő találkozót, amelyre a mi intézményünkben fog sor kerülni április hónapban.
Óralátogatások keretén belül nagyon sok új módszert láttunk és betekintést nyerhettünk a litván partnereknél bevált gyakorlatokba az angol nyelv, az orosz nyelv és az informatika oktatása terén. 



A közös szakmai munka mellett ízelítőt kaptunk a partneriskola különböző tevékenységeiből, amelyek során jobban megismerkedtünk a partner iskolával. Többek közt részt vettünk a litván diákok által tartott kulturális konferencián, amely keretén belül bemutatták nekünk a legfontosabb ismereteket Litvániával kapcsolatban és népi hagyományokat, dalokat és ételeket is megismerhettünk. Megtekintettük az iskola drámacsoportjának bemutató előadását, amely a  ’Survival’ címet viseli és Golding „Legyek Ura” alapján készült. Az előadás után alkalmunk nyílt beszélgetni a drámacsoport vezetőjével és az előadó diákokkal a felkészülés során alkalmazott módszerekről és tapasztalatokról. 

Ugyancsak alkalmunk nyílt részt venni egy az iskola által szervezett kvízjátékban, amely során nemzetközi csapatokban mérettük meg magunkat a partnerországokkal kapcsolatos ismeretekből.
A litván partnerek által szervezett kulturális programok során ellátogattunk több múzeumba valamint a város könyvtárába, ahol egy előadás keretén belül megismerkedhettünk a könyvtár történetével és azokkal a projektekkel, amelyekben részt vettek illetve jelenleg is részt vesznek. Meghívást kaptunk a város Polgármesteréhez is, akivel kötetlenül elbeszélgethettünk és jobban megismerkedhettünk a város és a régió történetével, működési rendjével valamint az őket érintő problémákkal és kérdésekkel. Ellátogattunk egy bábszínházba Klaipeda-ban, ahol egy workshop keretén belül megtanultunk egyszerűbb bábokat készíteni és megismerkedtünk néhány hasznos ötlettel a bábok használatával kapcsolatban.




A szakmai munka mellett jutott idő egy kis kirándulásra is. Ellátogattunk Klaipeda-ba, ahol egy nagyon jó idegenvezető irányításával megismerkedtünk a várost övező legendákkal is.
Ellátogattunk a Balti-tenger partjára is Palanga-ba, ahol miután megtekintettük a gyönyörű borostyán múzeumot lesétáltunk a tengerpartra.


Természetesen megkóstoltuk a helyi ételkülönlegességeket is mint például a cepelinast a hideg céklalevest és egy nagyon finom sült kenyérből, fokhagymából és sajtból álló sörkorcsolyát, és megállapítottuk, hogy a litván konyha nagyon jó!





Mindent összevetve egy nagyon hasznos 5 napos tanári képzésen vettünk részt, amely során nagyon sok ötlettel és módszerrel gazdagodtunk és emellett a nemzetközi projektcsapat tagjai között is tovább erősödött a szakmai kapcsolat. 


No comments:

Post a Comment