Saturday 5 March 2016

Spanyol diákcsere program Tomelloso-ban.

Az Erasmus+ az Európai Unió által támogatott Iskolák, óvodák stratégiai partnersége program. Ezen belül a Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium koordinálásában 2015 szeptemberében kezdődött „READ in Europe” elnevezésű projekt az olvasás népszerűsítése és az alapkészségek fejlesztése céljából. A projekt első nemzetközi diákcseréjére 2016. február 22. és 26. között került sor a spanyolországi Tomellosoban. Öt diák és két kísérő tanár várta izgatottan az indulást és vasárnap délelőtt a budapesti reptéren, és kora délután érkeztünk Madridba. Voltak, akik korábban érkeztek és izgatottan vártak a többi ország csoportjaira. Miután mindenki sikeresen megérkezett, közösen elindultunk busszal Tomellosoba, ahová este nyolc órakor érkeztünk meg. A főtéren a fogadó családok vettek minket gondjaikba. Hétfőn reggel fél kilenckor találkoztunk az iskolában, ahol egy rövid bemutatót láthattunk minden partneriskoláról, városról és országról. Ezt követően körbevezettek minket az iskolában, és alkalmunk adódott arra is, hogy néhány órára betekintsünk. Délután ellátogattunk a városházára, ahol a polgármester asszony mesélt nekünk a városról. Ezután megcsodáltuk a templomot és a régi fogadót is. Másnap szintén az iskolában kezdtük, de onnan a városi könyvtárba vezetett az utunk. Ott meghallgattuk minden ország prezentációját egy-egy kortárs és klasszikus szerzőről, és mi is megismertettük társainkat Karinthy Frigyes és Szabó Magda munkásságával és egy-egy művével. Ezt követően vegyes nemzetiségű csoportokba osztottak minket, és közösen alkottunk elektronikus kiadványokat a partnerek által bemutatott szerzőkről és művekről. Az ebédet mindenki a fogadó családjával fogyasztotta el, majd a napot egy múzeumlátogatással zártuk, ahol megcsodáltuk a kőből épült vidéki nyári szállást, más néven Bombot. A szerdai napot a fővárosban, Madridban töltöttük, ahol interaktív feladatok segítségével fedeztük fel az Irodalmi negyedet és megnéztük a város főbb nevezetességeit. Csütörtökön reggel az első utunk az iskolába vezetett, ahol befejeztük a kedden elkezdett munkát. Ezután megismerhettük a borkészítés hagyományos és modern formáját is, hiszen ellátogattunk egy magánház földalatti pincéjébe majd betekintést nyerhettünk Tomelloso borüzemébe, amely egyben Európa legnagyobb borüzeme is. A tartalmas nap után együtt ebédeltünk a fogadó családokkal és a szieszta után elmentünk egy gyönyörű parkba, ahol felszabadultan beszélgettünk, nevetgéltünk. A pénteki napot Toledoban töltöttük, ahol ellátogattunk Castilla La Mancha régió könyvtárába, majd egy rövid séta után a város gyönyörű történelmi negyedében tölthettük a délutánt. Az utolsó esténket együtt töltöttük egy helyi étteremben, és szombat hajnalban fájó búcsút vettünk a fogadó családoktól és a spanyol diákoktól. Csodálatos hetet tölthettünk a nagyszerű Spanyolországban, amit soha nem fogunk elfelejteni! Kocsis Aletta Martina, 9.a